W piątek Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu pokazał postęp prac przy budowie obwodnicy Malni i Choruli w ciągu drogi wojewódzkiej 423 na styku powiatów opolskiego i krapkowickiego.
- Specjalistyczny kombajn układa właśnie betonową nawierzchnię drogi - informuje Arkadiusz Branicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu, który jest inwestorem. Wykonawcą drogi jest z kolei częstochowska firma Drog-Bud.
Mimo związków Opolszczyzny z cementem (mamy Cementownię Odra w Opolu i Górażdże Cement), obwodnica ta jest pierwszą betonową w naszym regionie.
Droga o długości 6,1 km będzie poprowadzona nowym śladem omijając Malnię i Chorulę od północy i doprowadzi ruch do ronda pomiędzy Krapkowicami a Gogolinem. Koszt budowy to 41,3 mln zł, a zakończenie prac zaplanowano w połowie 2019 roku.
Dzięki temu Opole zyska bezpośrednie połączenie z węzłem autostradowym „Krapkowice”, a mieszkańcy Malni i Choruli odetchną od ruchu ciężarówek - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.
Szerokość jezdni wyniesie siedem metrów plus pobocza, powstaną skrzyżowania z drogami przecinającymi obwodnicę (w tym ronda) oraz wiadukt. Robotnicy wykonają też ścieżkę pieszo-rowerową oraz połączenie obwodnicy z drogą wojewódzka 424 i powiatową nr 1831O.
Zobacz: Obwodnica Dobrodzienia powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej 901
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?