Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chciała sprzedać ubranka w internecie, straciła 2 tys. zł. Nie popełnij tego błędu!

OPRAC.:
Marcin Żukowski
Marcin Żukowski
Podczas zakupów w internecie oszukani mogą być zarówno kupujący, jak i sprzedający.
Podczas zakupów w internecie oszukani mogą być zarówno kupujący, jak i sprzedający. pixabay.com
Blisko 2 tysiące złotych straciła 34-latka, która chciała sprzedać ubranko dziecięce na popularnym portalu ogłoszeniowym. Policjanci apelują o rozwagę i ostrożność, zarówno podczas zakupów, jak i sprzedaży w internecie.

W poniedziałek (22.05) do krapkowickich policjantów zgłosiła się 34-letnia kobieta oszukana podczas sprzedaży w internecie

-Jak oświadczyła kobieta, kilka dni temu wystawiła na popularnym portalu ogłoszeniowym ofertę sprzedaży ubranka dziecięcego. Skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem wystawionego przedmiotu. W trakcie transakcji mieszkanka Krapkowic, otrzymała w wiadomości mailowej linka, poprzez który miała sprawdzić czy środki pieniężne za sprzedawany przedmiot dotarły już na jej konto – informuje mł. asp. Ewelina Karpińska z Komendy Powiatowej Policji w Krapkowicach.

Kobieta „kliknęła” w otrzymany link, który przekierował ją na stronę przypominającą jej bankowość internetową. Dzięki temu złodzieje zdołali ukraść jej pieniądze.

- Tam podała najważniejsze dane do logowania. Po chwili 34-latka zauważyła, że z jej konta zaczęły znikać pieniądze. Wtedy zdała sobie sprawę z tego, że padła ofiarą oszustwa internetowego. Łącznie straciła blisko 2000 zł - wyjaśnia mł.asp. Ewelina Karpińska.

Policjanci apelują o zadbanie nie tylko o swoje bezpieczeństwo, ale również naszych bliskich.

- Pamiętajmy również o regularnych rozmowach z naszymi bliskimi, zwłaszcza osobami starszymi. Regularnie przypominajmy im o tym, jakie metody wykorzystują oszuści, działający metodą „na wnuczka” czy „na policjanta”. Przestrzegajmy ich przed rozmowami z obcymi osobami, zwłaszcza kiedy informują o konieczności przekazania sporej kwoty pieniędzy. Nie pozwólmy, by nasi bliscy stracili dorobek swojego życia – przestrzega mł.asp. Ewelina Karpińska.

Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania transakcji internetowych:

  • Zachowajmy czujność zarówno podczas robienia internetowych zakupów, jak i oferując przedmioty na sprzedaż;
  • Nie klikajmy w linki, w szczególności przesłane nam przez nieznane osoby;
  • Kilkukrotnie upewnijmy się, że jesteśmy na prawdziwej, a nie sfałszowanej stronie internetowej bankowości;
  • Logujmy się do rachunków bankowych poprzez zaufane aplikacje lub wpisanie nazwy strony internetowej, nigdy poprzez kliknięcie w otrzymany link, który ma przekierować nas na stronę banku;
  • Nigdy nie udostępniajmy danych, zwłaszcza informacji dotyczących płatności kartą bankomatową oraz logowania na rachunek bankowy, nie podawajmy haseł, pinów, ani kodów dostępu;
  • Jeśli nie jesteśmy czegoś pewni lub coś budzi nasze wątpliwości zrezygnujmy z wykonania transakcji.

Co zrobić kiedy zostaniesz oszukany?

  • Koniecznie skontaktuj się ze swoim Bankiem przez infolinię;
  • Możesz od ręki zastrzec swoją kartę w bankowości lub aplikacji swojego banku. Karta w ten sposób przestanie działać również w Google Pay i Apple Pay;
  • Poinformuj Policję.
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Chciała sprzedać ubranka w internecie, straciła 2 tys. zł. Nie popełnij tego błędu! - Nowa Trybuna Opolska

Wróć na krapkowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto